Tuesday 26 February 2013

PEANUT BUTTER COOKIES

Every some time I go shopping with prepared list of items I need to buy. I think there has not been even one time when I bought items only from the list. Does anyone have the same? That is why I decided to start using all stuff one by one from my kitchen cupboards.

So today I would like to introduce some healthy gluten-free cookies. These are one of the easiest cookies I have ever made.


PEANUT BUTTER COOKIES /Makes about 8-10

INGREDIENTS:

  • 2 cups of peanut butter
  • 2/3 cup of brown sugar
  • 1 egg
  • 1 tsp cinnamon (GF)
*GF - gluten-free

METHOD:

Preheat the oven to 180 C and line a baking tray with parchment paper. Put all ingredients in a bowl and mix well using stand mixer or hand. Then spoons small tablespoon sized bowls, place them on the baking tray, lightly flatten with a fork, making a cross pattern on the cookies. Bake for about 10-12 minutes or until the edges are golden brown. Allow them to cool for 2 minutes before transferring them to a plate. 






·······························································



in Polish

Idąc na zakupy zawsze zabieram ze sobą listę potrzebnych rzeczy. Chyba jednak nie zdarzyło mi się ani razu kupić tylko tych produktów, zazwyczaj dobierałam inne, które nagle wydawały mi się potrzebne. Czy tylko ja tak mam czy Wam też się zdarza?
W związku z dużą ilością składników w szafkach kuchennych postanowiłam zacząć po kolei je wykorzystywać, co przyczyni się do zwolnienia miejsca na nowe ;)

Dziś przedstawiam zdrowe bezglutenowe ciasteczka. To jedne z najłatwiejszych jakie dotychczas piekłam.


CIASTKA Z MASŁA ORZECHOWEGO /8-10 sztuk

SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki masła orzechowego
  • 2/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cynamonu (bez glutenu)

WYKONANIE:

Nagrzać piekarnik do 180 st C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wszystkie składniki umieścić w misce i dobrze wymieszać za pomocą miksera albo ręki. Następnie odrywać kawałki masy, kształtować małe kulki i układać na blasze. Spłaszczyć każdą z kulek za pomocą widelca robiąc wzór krzyża. Piec przez około 10-12 minut albo aż krawędzie będą złocisto-brązowe. Po upieczeniu pozostawić na blasze przez 2 minuty.


No comments:

Post a Comment